Przeskocz do treści

Senior – prawidłowa dieta

Dieta seniorów w domu seniorów jest niezwykle ważna. Musi być także niezwykle zróżnicowana i zbilansowana, aby odpowiadała pod względem smakowym i zdrowotnym wszystkim seniorom.
Co zatem powinno znaleźć się w diecie seniora, a czego na pewno nie powinno tam być?

  1. Należy zdecydowanie odstawić czerwone mięso, które posiada bardzo duży poziom tłuszczów nasyconych, co jest zdecydowanie niewskazane dla naszych seniorów.
  2. Na pewno trzeba zrezygnować ze smażenia w bardzo głębokim oleju lub duszeniu mięsa, po jego wysmażeniu. Takie potrawy mogą jedynie seniorom zaszkodzić!
  3. Powinno się ograniczyć jajka, gdyż żółtko zawiera dużo cholesterolu. Bezpieczną granicą dla seniora są 2-3 jaja tygodniowo.
  4. Podajmy seniorowi dużo warzyw i owoców. Warzywa gotujmy na parze, natomiast owoce można ugnieść i zmiksować, aby nie było problemów z ich jedzeniem.
  5. 200 g ryby tygodniowo dla każdego naszego seniora! Zdrowotne tłuszcze, które się tam znajdują bardzo korzystnie wpłyną na zdrowie seniorów.
  6. Każdy senior powinien pić dużo wody. Niestety organizm osób starszych szybciej się odwadnia, dlatego bardzo ważne jest dbanie o prawidłową gospodarkę wodną seniorów.

Pamiętajcie także, żeby przed złożeniem konkretnej diety dla każdego seniora skonsultować się z lekarzem specjalistom. Czasami różne choroby i schorzenia mogą wykluczyć poszczególne składniki bądź grupy składników z diety seniorów. Dlatego nigdy sami nie ustalajmy tego, czym powinien zająć się profesjonalny dietetyk.